Všeobecné obchodné podmienky

FO-spotrebiteľ


1. Základné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "Obchodné podmienky alebo "VOP"") sú vydané spoločnosťou:

ŽBLNKY, s. r. o.

IČO: 55 926 495

DIČ: 2122149007

so sídlom: Beňovského ulica 1931/1, 900 42 Miloslavov-Alžbetin Dvor, Slovenská republika

zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka: 175165/B

Kontaktné údaje:

email: info@zblnky.sk

telefón: +421 951 083 722

web: www.zblnky.sk

(ďalej len "Predávajúci"). 

1.2. Tieto Obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti Predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: "Kupujúci") prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetové adrese www.zblnky.sk (ďalej je "Internetový obchod").

1.3 V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník"), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa") a zákonom číslo 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji") a zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ARSS").

1.4 Ustanovenia Obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto Obchodných podmienok.

1.5 Tieto Obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku. V prípade požiadavky Spotrebiteľa na vyhotovenie kúpnej zmluvy aj v odlišnom jazyku, má pri výklade zmluvy prednosť verzia v slovenskom jazyku.  

2. Informácie o tovare a cenách

2.1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu Internetového obchodu. Ceny tovaru sú konečné a sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty (ak je Predávajúci platiteľom DPH), všetkých súvisiacich poplatkov (okrem nákladov na doručenie a vrátenie tovaru, ktoré Kupujúci hradí osobitne). Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v Internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie odchýlnej výšky kúpnej ceny za individuálne dohodnutých podmienok (napr. v prípade odberu väčšieho množstva produktov).

2.2. Kompletná prezentácia tovaru umiestnená v katalógu Internetového obchodu je informatívneho charakteru a Predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru (napr. v prípade náhleho nedostatku tovaru na sklade).

2.3. V Internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Výška nákladov spojených s balením a dodaním tovaru uvedená v Internetovom obchode je zverejnená v poslednom kroku objednávky a záleží od veľkosti a hmotnosti objednávky. Predávajúci doručuje tovar výlučne na území Slovenskej republiky.

2.4. Predávajúci určuje zľavy a akcie podľa vlastného uváženia. Všetky informácie o výške zľavy a trvaní akciovej ponuky uvádza Predávajúci v Internetovom obchode. Pokiaľ sa Predávajúci nerozhodne inak, zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať. V prípade, ak má Kupujúci voucher vydaný Predávajúcim, voucher je možno použiť aj na zlacnený tovar. Predávajúci môže určiť, že v určitom období alebo nad presne vymedzenú sumu, znáša náklady na balenie a prepravu namiesto Kupujúceho. O tomto benefite ako aj o presných podmienkach jeho poskytnutia poučí Predávajúci Kupujúceho priamo na Internetovej stránke.  

3. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

3.1 Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (t. j. náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory, bankové poplatky a iné súvisiace náklady) hradí Kupujúci sám.

3.2 Kupujúci vykonáva objednávku tovaru výlučne vyplnením objednávkového formulára vo webovom rozhraní Internetového obchodu. Tovar nie je možné objednať emailom ani telefonicky. Pre realizáciu objednávky prostredníctvom Internetového obchodu nie je potrebné sa registrovať. Pre registrovaných užívateľov môže Predávajúci poskytnúť zvýhodnenia.

3.3 Objednávkový formulár obsahuje predovšetkým informácie o:

  • Kupujúcom (v rozsahu meno a priezvisko, adresa doručenia – /ulica, súpisné a popisné číslo, mesto, štát/, telefonický kontakt, emailový kontakt);
  • objednávanom tovare (druh a veľkosť) a jeho množstve (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu);
  • informáciu o dostupnosti tovaru (napr. skladom, resp. dodania do určitého čase po naskladnení);
  • informáciu spôsoboch úhrady kúpnej ceny tovaru podľa čl. IV týchto VOP;
  • údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru, t. j. k dispozícii sú viaceré prepravné spoločnosti podľa aktuálnych zmluvných dojednaní Predávajúceho; a
  • informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru

(ďalej spoločne len ako "Objednávka").

3.4. Pred odoslaním objednávky je Kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle Kupujúci Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo ,,Odoslať objednávku". Údaje uvedené v objednávke sú Predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári na Internetovej stránke a potvrdenie Kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito Obchodnými podmienkami, vrátane spôsobu spracovania osobných údajov. V prípade, ak Kupujúci uvedie v objednávkovom formulári na Internetovej stránke nesprávne údaje, a z tohto dôvodu mu zásielka nie je riadne a včas doručená, náklady na doručenie a vrátenie tovaru znáša v plnom rozsahu Kupujúci.

3.5 Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky Predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky Predávajúcim je bez zbytočného odkladu doručené na emailovú adresu, ktorú uvedie Kupujúci v objednávkovom formulári na Internetovej stránke. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie kúpnej zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne Obchodné podmienky Predávajúceho.

3.6 V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže Predávajúci splniť, zašle Kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku (napr. odlišný tovar, iná veľkosť, menší počet kusov), prípadne ho predtým kontaktuje priamo telefonicky. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením Kupujúceho o prijatí tejto ponuky Predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto Obchodných podmienkach. Kladný rozdiel medzi uhradenou výškou kúpnej ceny a kúpnou cenou na základe novej kúpnej zmluvy (v prípade, ak rozdiel vznikne) sa Predávajúci zaväzuje vrátiť Kupujúcemu najneskôr do 3 (slovom: troch) pracovných dní na číslo účtu v tvare IBAN, ktorý Kupujúci zašle Predávajúcemu emailom na info@zblnky.sk. Lehota na splnenie povinnosti Predávajúceho začína plynúť doručením čísla účtu v tvare IBAN na emailovú adresu info@zblnky.sk.

3.7. Všetky objednávky prijaté Predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je Kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky Predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle Predávajúceho alebo elektronickou správou na email Predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od uzatvorenej kúpnej zmluvy pred odoslaním tovaru Predávajúcim, ktorý je už zabalený, a to odoslaním emailu info@zblnky.sk, môže Predávajúci vyúčtovať Kupujúcemu náklady na balenie a vrátiť uhradenú kúpnu cenu Kupujúcemu zníženú o náklady na balenie.

3.8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v Internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu, a to ani v prípade, že Kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto Obchodných podmienok. Predávajúci informuje Kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle Kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí Kupujúcim na emailovú adresu Predávajúceho. V prípade, ak Kupujúci novú ponuku na uzatvorenie kúpnej zmluvy neprijme, zaväzuje sa Predávajúci vrátiť Kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu v plnej výške vrátane poštových nákladov, a to najneskôr do 3 (slovom: troch) pracovných dní na číslo účtu v tvare IBAN, ktorý Kupujúci zašle Predávajúcemu emailom na info@zblnky.sk. Lehota na splnenie povinnosti Predávajúceho začína plynúť doručením čísla účtu v tvare IBAN na emailovú adresu info@zblnky.sk. 

4. Cena tovaru a platobné podmienky

4.1 Cenu tovaru a náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže Kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:

  • bezhotovostne prevodom na bankový účet Predávajúceho v tvare IBAN: SK88 0900 0000 0052 1186 1575, vedený v Slovenská sporiteľňa, a.s. (ďalej len "Účet predávajúceho");
  • bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány; a
  • dobierkou (platbou na pošte, kuriérovi pri prevzatí alebo inom výdajnom mieste).

4.2 Spoločne s kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru vo výške uvedenej po vyplnení objednávkového formulára na Internetovej stránke.

4.3 V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 (slovom: troch) dní od uzavretia kúpnej zmluvy, t. j. od potvrdenia objednávky Predávajúcim. V prípade, ak nebude kúpna cena alebo jej časť vrátane nákladov na balenie a doručenie tovaru uhradená Kupujúcim v lehote podľa predchádzajúcej vety, Predávajúci je oprávnený objednávku stornovať. O storne objednávky Predávajúci informuje Kupujúceho odoslaním emailovej správy na emailovú adresu, ktorú uviedol v objednávke na Internetovej stránke.

4.4. V prípade bezhotovostnej platby na bankový Účet predávajúceho je Kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby tak, aby bolo možné platbu priradiť k objednávke. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový Účet predávajúceho.

4.5 V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje Kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.

4.6 Predávajúci je povinný vystaviť Kupujúcemu daňový doklad vo forme faktúry, ktorá spĺňa náležitosti podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v aktuálnom znení (ďalej len "Zákon o účtovníctve") a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. (ďalej len "Zákon o štátnej kontrole vnútorného trhu").

4.7 Predávajúci nie je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví Predávajúci Kupujúcemu po uhradení celej kúpnej ceny tovaru (vrátane nákladov na balné a poštovné) a odoslaní tovaru. Faktúru Predávajúci zašle výlučne v elektronickej podobe na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú uviedol v objednávke na Internetovej stránke. Predávajúci nevystavuje faktúry na právnické osoby, a to ani v prípade osobitnej požiadavky Kupujúceho. 


5. Preprava a dodanie tovaru

5.1 Tovar je Kupujúcemu dodaný:

  • na adresu v Slovenskej republike určenú Kupujúcim v objednávke; alebo
  • prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú Kupujúci určil; alebo
  • osobným odberom na adrese sídla Predávajúceho.[k1] [VK2]

5.2 Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru na Internetovej stránke Predávajúceho.

5.3 Náklady na dodanie tovaru v závislosti na množstve tovaru, spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke Kupujúceho a v potvrdení objednávky Predávajúcim.

5.4 Predávajúci je podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené Kupujúcim v objednávke. Kupujúci je povinný prevziať tovar pri dodaní, najneskôr do konca úložnej lehoty. V prípade, ak Kupujúci nevyzdvihne zásielku najneskôr do konca úložnej lehoty a zásielka sa vráti naspäť Predávajúcemu, znáša Kupujúci plnú sumu nákladov na balné a všetky prepravné náklady, vrátane prípadných nákladov spätného doručenia Predávajúcemu. Pre tento prípad sa Predávajúci zaväzuje vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu tovaru po odpočítaní nákladov na balné a poštovné (vrátane nákladov spätného doručenia, ak Predávajúcemu vzniknú), a to najneskôr do 5 (slovom: päť) pracovných dní od vrátenia tovaru, a to na číslo účtu v tvare IBAN, ktoré sa Kupujúci zaväzuje zaslať Predávajúcemu emailom na info@zblnky.sk. Lehota na splnenie povinnosti Predávajúceho začína plynúť doručením čísla účtu v tvare IBAN na emailovú adresu info@zblnky.sk. Predávajúci sa zaväzuje vystaviť k tejto transakcii dobropis, ktorý zašle Kupujúcemu na emailovú adresu, ktorú uviedol v objednávke na Internetovej stránke, resp. neskôr písomne (vrátane emailu) oznámil Predávajúcemu. V prípade, ak bol tovar Kupujúcemu zasielaný na dobierku, pričom Kupujúci nevyzdvihne zásielku najneskôr do konca úložnej lehoty a zásielka sa vráti naspäť Predávajúcemu, znáša Kupujúci plnú sumu nákladov na balné a všetky prepravné náklady, vrátane prípadných nákladov spätného doručenia Predávajúcemu. Tieto náklady je Predávajúci Kupujúcemu oprávnený fakturovať.

5.5 V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom/na inú, než bolo uvedené v objednávke (napr. Kupujúci uviedol nesprávne/chybné/neúplné údaje k doručeniu zásielky), znáša Kupujúci náklady pôvodného doručenia v plnej výške. Okrem týchto nákladov je súčasne povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia, ak si ho vyžiadal. Tieto náklady je Predávajúci Kupujúcemu oprávnený fakturovať.

5.6 Pred prevzatím tovaru od prepravcu alebo na výdajnom mieste je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi a/alebo zodpovednej osobe za vydanie tovaru na výdajnom mieste a prevziať tovar s výhradou + spísať na mieste reklamáciu. Kupujúcemu sa odporúča poškodený obal odfotiť na mieste prevzatia. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky, resp. jej poškodeniu, nemusí Kupujúci zásielku od prepravcu, resp. na výdajnom mieste prevziať. V prípade, ak Kupujúci poškodenú zásielku od prepravcu alebo na výdajnom mieste preberie bez toho, aby ju prevzal s výhradou a spísal reklamáciu, nie je Predávajúci zodpovedný za prípadné poškodenie dodaného tovaru, resp. jeho úplnú absenciu spôsobenú odcudzením tovaru v procese prepravy. V tomto prípade nie je Kupujúci oprávnený tovar reklamovať pre vady v množstve alebo akosti spôsobené dopravou. V prípade reklamácie tovaru Kupujúcim z dôvodu chýbajúcej položky v zásielke, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho fotografiu doručenej zásielky, a preveriť si splnenie všetkých povinnosti Kupujúceho uvedenej v tomto bode týchto Obchodných podmienok.

5.7 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na balenie a dodanie tovaru, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil. V prípade straty zásielky v procese spätného doručovania tovaru Predávajúcemu z dôvodu, že ho Kupujúci riadne a včas nevyzdvihol, nesie zodpovednosť za riadne spätné doručenie Kupujúci v plnom rozsahu a znáša škodu vzniknutú Predávajúcemu v plnom rozsahu.

5.8 Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky Predávajúceho, ak sú Predávajúcim vydané. V ostatnom je Kupujúci povinný rešpektovať prepravné podmienky prepravcu, prostredníctvom ktorého si zvolil doručenie tovaru.

6. Odstúpenie od zmluvy

6.1 Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.

6.2 Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 6.4 týchto Obchodných podmienok či o iný prípad, kedy nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy, má kupujúci v súlade s ustanovením s ust. § 20 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku") právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

(a) tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, o okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

(b) Predávajúci dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

(c) Predávajúci tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

6.3 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

6.4 Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovení ust. § 19 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, okrem iného nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ak:

(a) ide o predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho; a

(b) ide o predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

6.5 Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí Kupujúci uplatniť svoje právo na odstúpenie u Predávajúceho včas, tzn. oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslať Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy. Na neskôr doručené odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je Predávajúci povinný prihliadnuť.

6.6 Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže Kupujúci využiť online formulár pre odstúpenie od zmluvy, prípadne písmom vyplniť vzorový formulár k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný Predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu Predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach najneskôr v lehote podľa 6.2 a spôsobom podľa 6.5 týchto VOP. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.

6.7 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

6.8 Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu, a to v plnom rozsahu. Kupujúci povinný tovar zaslať poštou na adresu sídla Predávajúceho s informáciou ohľadom vrátenia a s pribaleným dokladom o kúpe-faktúrou. Zásielku je potrebné viditeľne označiť číslom objednávky a slovom VRÁTENIE. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá. Zásielku s tovarom Predávajúci odporúča poistiť.

6.9 Na vrátenie môže Kupujúci využiť aj službu spätnej zásielky. Vracaný tovar Kupujúci zanesie do podacieho miesta Zásielkovne podľa svojho výberu, pričom pripojí informáciu ohľadom vrátenia a doklad o kúpe (faktúru). Zásielku je potrebné viditeľne označiť číslom objednávky a slovom ,,VRÁTENIE". V podacom mieste Packety je potrebné nadiktovať ID odosielateľa pre spätnú zásielku – ID nášho eshopu je 91588288 – a obsluha v podacom mieste vytlačí štítok a potvrdenie o prijatí zásielky. Na mieste Kupujúci nič neplatí, cena za spätné zaslanie bude Kupujúcemu odčítaná zo sumy, ktorá mu bude vrátená za tovar. Cena za túto službu je 3,5 €.

6.10 Ak odstúpi Kupujúci od zmluvy podľa čl. 6.2 týchto Obchodných podmienok, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým Kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady. V prípade tovaru doručovaného na dobierku, je Kupujúci vo formulári na odstúpenie od kúpnej zmluvy uviesť aj číslo účtu v tvare IBAN pre vrátenie finančných prostriedkov. Finančné prostriedky Predávajúci v hotovosti ani poštovou poukážkou nezasiela.

6.11 Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady v súvislosti s doručením, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie tovaru, ktoré si zvolil Kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.

6.112 Pri odstúpení od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený.

6.13 Kupujúci tovar musí vrátiť Predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a v pôvodnom obale so všetkými pôvodnými štítkami. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Bežným zaobchádzaním sa nerozumie roztrhanie pôvodného obalu, nakoľko Predávajúci balí tovar takým spôsobom, že pôvodný obal produktu (nemyslí sa tým krabica) je možné odstrániť bez jeho poškodenia. V prípade vrátenia tovaru v poškodenom tovare, znáša Kupujúci náklady obalu v plnej výške, a to tieto je Predávajúci oprávnený nárokovať od Kupujúceho, napr. započítaním oproti vráteniu kúpnej ceny tovaru.

6.14 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci o odstúpení od zmluvy bezodkladne informuje Kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom.

6.15 V prípade, že je spoločne s tovarom poskytnutý Kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy Kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeku platnosť aj účinnosť a Kupujúci je povinný spolu s tovarom Predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

7. Práva z vadného plnenia a reklamácia tovaru

7.1 Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že tovaru pri prevzatí nemá vady. Najmä Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v dobe, kedy Kupujúci tovar prevzal:

  • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy Predávajúcim vykonanej,
  • sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa,
  • tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

7.2 Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá Predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak ide o použitú vec, Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov. Na žiadosť Kupujúceho je Predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe (faktúru). Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim.

7.3 Postup pri reklamácii tovaru vychádza z § 18 a nasl. zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim, pričom Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie zvyčajne ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

7.4 Kupujúci môže uplatniť u Predávajúceho reklamáciu, a to priamo v sídle Predávajúceho, nakoľko Predávajúci nemá zamestnancov ani prevádzkareň. Reklamáciu tovaru je Kupujúci povinný oznámiť vyplnením online reklamačného formuláru alebo vyplnením vzorového reklamačného formulára a tovar zaslať poštou na adresu sídla prevádzkovateľa s informáciou ohľadom reklamovanej vady a s pribaleným dokladom o kúpe-faktúrou. Zásielku je potrebné viditeľne označiť číslom objednávky a slovom REKLAMÁCIA. Pre uplatnenie reklamácie nie je možné využiť sociálne siete ani telefón.

7.5 Predávajúci je povinný Kupujúcemu vydať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení [k3] reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

7.6 Ak Kupujúci uplatní reklamáciu Predávajúci ho poučí o jeho právach podľa § 622 a 623 Občianskeho zákonníka. Podľa § 622 Občianskeho zákonníka platí nasledovné:

(a) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

(b) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

(c) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

Podľa § 623 Občianskeho zákonníka platí, že ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

7.7 Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u Predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi Predávajúcim a Kupujúcim.

7.8 Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

7.9 Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

7.10 Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že Predávajúci neobdržal od Kupujúceho všetky podklady potrebné pre vybavenie danej reklamácie, a to do doby, než budú dané podklady dodané.

7.11 Ak vec má vady, o ktorých Predávajúci vie, je povinný Kupujúceho pri dojednávaní kúpnej zmluvy na ne upozorniť. Práva z vadného plnenia Kupujúcemu nepatria, ak Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu (tzn. kupoval zlacnenú vec s vadou, o ktorej ho Predávajúci výslovne poučil) , alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil (napr. neodborné zaobchádzanie, úmyselné/neúmyselné mechanické poškodenie tovaru).

7.12 V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže Kupujúci u Predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po kladnom vybavení reklamácie.

7.13. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.

8. Doručovanie

8.1. Zmluvné strany si budú prednostne všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty. Kupujúci doručuje Predávajúcemu na emailovú adresu uvedenú v týchto VOP. Predávajúci doručuje korešpondenciu Kupujúcemu výlučne na emailovú adresu uvedenú v jeho objednávke.

8.2 Kupujúci môže doručovať aj na adresu sídla Predávajúceho. Oznámenia alebo výzvy zasielané prostredníctvom kuriérskej služby alebo doručované osobne sa považujú za doručené okamihom ich prevzatia alebo odopretia ich prevzatia. Oznámenia alebo výzvy zasielané doporučeným listom sa považujú za doručené doručením do sféry vplyvu adresáta, najneskôr však tretí deň po ich preukázateľnom odoslaní. Oznámenia alebo výzvy zasielané emailom sa považujú za doručené odoslaním emailovej správy, obsahujúcej výzvu alebo oznámenie na emailovú adresu druhej Zmluvnej strany a doručením takejto správy na emailový server druhej Zmluvnej strany. Pri dokazovaní doručenia bude stačiť preukázať, že doručenie bolo uskutočnené alebo odopreté alebo, že emailová správa bola riadne adresovaná a odoslaná.

9. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

9.1 Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť Kupujúceho obrátiť sa na súd.

9.2 K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

9.3 Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: https://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

9.4. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania.

10. Ochrana osobných údajov

10.1 Pri spracúvaní osobných údajov Prevádzkovateľ postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len "GDPR") a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

10.2 Kupujúci súhlasí so spracovaním týchto svojich osobných údajov v rozsahu: titul, meno a priezvisko, adresa bydliska, adresa elektronickej pošty a telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako " Osobné údaje").

10.3 Kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov Predávajúcim, a to pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia používateľského účtu.

10.4 Ak Kupujúci nevyberie inú možnosť, súhlasí so spracovaním osobných údajov Predávajúcim tiež pre účely zasielania informácií a obchodných oznámení Kupujúcemu. Súhlas so spracovaním osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe bránila uzavretiu kúpnej zmluvy.

10.5 Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje pri objednávke vytvorenej z webového rozhrania obchodu uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať Predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.

10.6 Spracovaním osobných údajov Kupujúceho môže Predávajúci poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Okrem osôb dopravujúcich tovar nebudú osobné údaje Predávajúcim bez predchádzajúceho súhlasu Kupujúceho predávané tretím osobám. Spracovanie osobných údajov prebieha v Slovenskej republike.

10.7 Osobné údaje budú spracovávané po nevyhnutnú dobu a budú uchovávané maximálne po dobu 36 mesiacov. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v papierovej podobe neautomatizovaným spôsobom.

10.8 Kupujúci potvrdzuje, že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov a ako aj o účele spracovania osobných údajov.

10.9 V prípade, že by sa Kupujúci domnieval, že Predávajúci alebo dopravca vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života Kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, predovšetkým ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:

- požiadať predávajúceho alebo spracovateľa o vysvetlenie;

- požadovať, aby Predávajúci alebo dopravca odstránil takto vzniknutý stav.

10.10 V prípade, že Kupujúci požiada o informácie o spracovaní svojich osobných údajov, je mu Predávajúci povinný túto informáciu odovzdať.

10.11 Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich služieb sú upravené v zásadách ochrany osobných údajov na adrese https://www.zblnky.sk/privacy-policy/.

11. Záverečné ustanovenia

11.1. Všetky dojednania medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

11.2 Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží Predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Predávajúceho.

11.3 Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

11.4 Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

11.5 Znenie týchto obchodných podmienok môže Predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia týchto obchodných podmienok.

11.6 Prílohou obchodných podmienok je:

  • formulár pre odstúpenie od zmluvy
  • reklamačný protokol
  • poučenie pri zmluvách uzatváraných na diaľku
  • ochrana osobných údajov (online)
  • zásady používanie súborov cookies (online)
  • odvolanie súhlasu so spracovaním osobných údajov
11.7 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.9.2024.